Jocurile pe calculator pot fi cel putin la fel de daunatoare ca vizionarea „Stirilor de la ora 5” la televizor si filmele de actiune, din cauza caracterului lor violent. Jocurile video violente, cum ar fi „Doom”, „Wolfenstein 3D” sau „Mortal Kombat”, pot dezvolta/activa cognitiile disfunctional dezadaptative ale unui individ cu predispozitie violenta, dand nastere diferitelor tipuri de sentimente si comportamente ostile in viata reala. Lawrence Kutner si Cheryl Olson, medici de la Centrul de Sanatate Mintala si Media din Massachusetts, au o alta varianta, sustinand ca nu exista nici o legatura evidenta intre criminalitatea juvenila/adulta si pasiunea pentru jocurile agresive pe calculator. Iata doua pozitii diametral opuse, care ar trebui clarificate si cunoscute de fiecare dintre noi, cata vreme in joc se afla o anume latura, foarte importanta, a sanatatii noastre.
Sunt periculoase sau nu?
Studiile din ultima perioada releva faptul ca barbatii tineri, care sunt in mod obisnuit agresivi, pot fi deosebit de vulnerabili la agresiune atunci cand sunt expusi in mod repetat jocurilor agresive pe calculator. Alte studii arata ca fie si o simpla expunere de scurta durata la jocurile video violente poate creste temporar comportamentul agresiv. De fapt, jocurile video violente ofera un algoritm pentru invatarea si aplicarea de solutii agresive la situatiile de conflict in viata reala. Pe termen scurt, un joc video violent pare sa afecteze ratiunea si anticiparea penalitatilor sociale si legislative. Asadar, o preocupare majora ar trebui sa fie natura activa a mediului de invatare a jocului video. Acest mediu poate deveni un potential mult mai periculos decat expunerea la violente mediatice si filme de actiune, care sunt cunoscute pentru efectele substantiale asupra agresiunii si violentei.
Alege jocul inofensiv si distractiv
Poti sa alegi jocuri care nu au un continut repetat de violenta, precum si alte jocuri care iti pot stimula gandirea, creativitatea si imaginatia. In opinia mea, jocurile video controlate cu ajutorul gesturilor pot deveni principala atractie de pe piata consolelor, fiind mai putin violente. Mai mult decat atat, Microsoft pluseaza chiar cu personaje dotate cu inteligenta artificiala, capabile sa poarte dialoguri cu posesorii de Xbox 360, nemainvestind in jocuri cu un continut violent. Gesturile si miscarile trupului sunt mai bune decat gamepadurile si joystickurile, este concluzia unanima la care au ajuns reprezentantii industriei consolelor. Dupa ce Nintendo a deschis calea controlarii jocurilor cu ajutorul miscarilor intuitive ale corpurilor, cu faimoasele „telecomenzi” Wii Motion, asigurandu-si astfel suprematia in industria consolelor, anul acesta, Sony si Microsoft si-au manifestat si ele intentia de a pasi pe acelasi drum, pentru a avea o gama diversificata pe gustul tau, insa fara violenta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu